Šedý dovoz vs. oficiální distribuce značky Sigma

V tomto rozhovoru si se Zdeňkem Dostálem, produktovým manažerem společnosti Hama, která je v Česku a na Slovensku oficiálním distributorem značky Sigma, popovídáme na téma šedého dovozu a jeho úskalí oproti zboží z oficiální distribuce pro Českou a Slovenskou republiku.

Zákazníci se často setkávají s pojmem „šedý dovoz“, co si pod ním představit?

Pro lepší pochopení problematiky šedého dovozu bych nejdříve ve zkratce vysvětlil pojem „oficiální distribuce“. Je běžnou praxí, že značky jako Sigma využívají pro konkrétní zemi zastoupení, takzvaného oficiálního distributora. Přináší to řadu výhod, ale tou hlavní je, že oficiální distributor zná dobře místní trh, jeho specifika a může tak pružněji reagovat na potřeby zákazníků.

Oficiální distribuce Sigma zodpovídá za import a prodej portfolia produktů, ale dohlíží také na komplexní marketing značky, dodržování standardů a záručních podmínek, zajišťuje záruční servis, poskytuje školení a důležité informace jak prodejcům, tak i široké veřejnosti. Pořádá prezentační akce, dny se Sigmou a workshopy, v rámci kterých mají uživatelé možnost produkty vidět a hlavně si je vyzkoušet v reálných podmínkách.

Šedý dovoz pak označuje veškeré zboží, které je v České a Slovenské republice prodáváno, ale nebylo přivezeno, zkontrolováno a zaregistrováno oficiálním distributorem, kterým je firma Hama spol. s r.o.

 

Celý článek z FotoAparát.cz najdete zde

 



Nahoru